Allmänna Villkor

    ALLMÄNNA KÖPVILLKOR

    Dessa allmänna köpvillkor gäller när kund köper varor från VPUS Joyous Group AB, Org.nr: 559305-3878 (nedan kallad JOY).

    Du behöver vara 18 år eller ha godkännande av målsman för beställning. Vi levererar för närvarande endast inom Sverige.

    När du använder denna webbplats eller beställer något via webbshoppen godkänner du användarvillkoren samt godkänner att du tagit del av informationen om personuppgifter och samtycke till användningen av cookies enligt JOYs integritetspolicy och cookiepolicy – länkar till respektive sida. Om du inte godkänner användarvillkoren, bör du inte använda denna webbshop.

    JOY reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på webbshoppen, exempelvis fel i produktbeskrivning, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer, valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. JOY har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst.

     

    OM FÖRETAGET

    Adress:

    VPUS Joyous Group AB Västra Hamngatan 10

    411 17 Göteborg

    Telefon: 010-551 55 40

    Org. nr. 559305-3878

     

    PERSONUPPGIFTSHANTERING

    JOY ansvarar för hantering av dina personuppgifter och att de hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. 

    JOY lämnar inte ut personuppgifter till tredje part, bortsett från de fall då det är en service gentemot kunden (så som att arrangera leverans av order till kunden). För att läsa vår fullständiga personuppgiftspolicy, klicka här.

     

    BETALNINGSALTERNATIV

    JOY erbjuder betalning med bank- och kreditkort, faktura, delbetalning och direktbetalning via Klarna.

    Vi accepterar VISA och Mastercard. När du betalar med kreditkort hanteras betalningen av vår betalningspartner Klarna för att garantera en snabb och säker betalning. Inga extra avgifter tillkommer.

    Som kund kan du även betala mot faktura via Klarna och tjänsten ”Faktura – betala om 14

    dagar”. Fakturan skickas ut per mejl eller hittas i Klarnas app i samband med hanteringen av din order. Betalningsvillkoren är 14 dagar på faktura men kan förlängas av kund mot en avgift.

    Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker vid val av faktura som betalsätt. Observera att din kredittid på 14 dagar börjar räknas från att ditt paket skickas, ej när du väljer att hämta ut ditt paket. Vid betalning mot faktura skickar vi endast beställningar till din folkbokföringsadress. Om du i stället vill få din beställning skickad till en annan leveransadress så väljer du kortbetalning. Klicka här för att läsa mer om Klarnas användarvillkor.

    Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

     

    LEVERANSTID

    Normal leveranstid (om ingen annan information anges) är 2-3 arbetsdagar. Du får en mail- eller SMS-avisering när paketet är skickat och ytterligare en när paketet är klart att hämtas på det utlämningsställe du valt. Vid hemleverans behöver du vara tillgänglig vid leveranstillfället.

     

    BEKRÄFTELSE

    När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din beställning, en orderbekräftelse. Spara orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med vår kundtjänst. 

    När varan är på väg till dig får du ytterligera ett mejl, en leveransbekräftelse. Via det sändnings-id/kolli-id du får i leveransbekräftelsen kan du spåra ditt paket.

     

    LEVERANSKOSTNADER

    När du köper från JOY är normalleveransen till ombud gratis, så länge du beställer för minst 699 kronor. Är ditt beställningsvärde under 699 kr tillkommer en fraktkostnad på 49 kr för leverans till ombud med Schenker.

    Leverans till paketbox har en fraktkostnad på 55 kr.

    Vill du ha varorna levererade direkt hem till dig är kostnaden 99 kr oavsett beställningsvärde. För de fall som Airmee levererar på din ort så kostar hemleverans 69 kr oavsett beställningsvärde.

    Returleveranskostnaden är 39 kr.

    Om du inte hämtar ut ditt paket inom 14 dagar, debiteras du som kund returkostnad på 39 kr samt en administrativ avgift på 110 kr.

     

    RETURER OCH ÖPPET KÖP

    Vid köp från JOY har du öppet köp i 30 dagar från det att varan har mottagits. De varor du returnerar ska vara i originalskick, dvs att varan ej är använd, tvättad eller på annat sätt ändrad. Plagget skall var rent utan fläckar från exempelvis smink och utan hårstrån eller hår från husdjur. Alla lappar ska sitta kvar på plagget. Var försiktig när du provar hemma, vissa plagg är extra ömtåliga och det är du som ansvarar för att varan returneras i rätt skick. Om din hantering av produkten har inneburet en värdeminskning på produkten kommer vi att göra ett avdrag med ett belopp som motsvarar den värdeminskning.

    Använd medföljande retursedel när du ska returnera. Fyll också i anledningen till returen eller bytet i formuläret och lägg i paketet tillsammans med varan du returnerar. Om du har fått produkterna i en påse så kan du återanvända den till returerna. Klistra på medföljande returetikett utanpå påsen och lämna paketet på ditt närmsta Schenkerombud eller Instabox beroende på hur du valde att få varan.

    När vi har mottagit och godkänt din retur gör vi en återbetalning av den returnerade varans värde. Återbetalning sker så fort som möjligt men senast inom 14 dagar från att vi mottagit den returnerade varan. Vi sänder ett meddelande till dig via e-post när returen är genomförd. Det tar dock några dagar innan du ser transaktionen på ditt konto.

    Eventuell faktureringsavgift samt returfrakt är inte återbetalningsbar.

     

    BYTEN

    Om du vill byta en vara, returnera varan till oss och gör ett nytt köp på den varan du vill ha i stället. Hemsidan visar alltid aktuellt lagersaldo, är du tveksam kan du alltid kontakta kundtjänst.

     

    REKLAMATION

    Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs tillsammans med den bifogade skade- eller felanmälan. Fyll i orsaken till returen i formuläret. Den fellevererade varan skall vara i oanvänt skick. 

    När vi mottagit varan kommer vi att ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan. Om det är fel på varan återbetalar vi värdet på den reklamerade varan inklusive fraktkostnader. Om du vill ha en ny vara i stället, beställer du den på www.joyshop.se. Vi reserverar oss för att varan kan vara slutsåld.

     

    KUNDTJÄNST

    Du är välkommen att kontakta vår kundtjänst om du har frågor.

    Telefon på 010-551 55 40. Mejl – via mejlformulär